Košičania majú najlepší marketingový tím

Najlepší marketingový tím - študentská spoločnosť Aim

"Aj keď Gymnázium na Poštovej ulici nie je na Severe, jeho študenti sú Severania a ja som veľmi rád, že ako starosta a občan mesta môžem finančne a technicky podporiť víťazov tejto súťaže. Teší ma, že mladí ľudia sa zapájajú do týchto aktivít a verím, že na európskom finále súťaže JA-YE Company of the Year Competition v Bukurešti získajú prvenstvo“ uviedol Marián Gaj, starosta. Študenti Gymnázia na Poštovej ulici č. 9 v Košiciach získali 15.3.2012 na veľtrhu študentských firiem v Žiline spomedzi 53 slovenských študentských firiem 1. miesto v kategórii „Najlepšia marketingová prezentácia“ a 3. miesto v kategórii „Najlepší marketingový tím“

a postúpili na európske finále súťaže JA-YE Company of the Year Competition v Bukurešti, najprestížnejšiu ekonomickú súťaž pre stredoškolákov v Európe počas júla 2012. Ich študentská spoločnosť Aim je zapojená do programu aplikovaná ekonómia, ktorý je zastrešovaný neziskovou organizáciou Junior Achievement Slovensko (www.jasr.sk, www.ae.jasr.sk).

Projekt Junior Achievement

Projekt Junior Achievement aplikovaná ekonómia je vzdelávací program pre študentov 3. a 4. ročníka stredných škôl. Študijný program pozostáva z prebratia učiva v modernej online učebnici a z činnosti študentskej spoločnosti.

K víťazstvu im pomohla energetická čokoláda

Spoločnosť Aim predstavila na trhu inovatívny produkt, ktorým je energetická čokoláda. Študenti vytvorili typ čokolády na prírodnej báze, ktorá má vďaka prímesi ovocia Goji a Acai výrazne posilnenú energetickú zložku. Nadviazali spoluprácu s výrobcami kvalitnej čokolády v Čechách (BON-BON) a Švajčiarsku (BOMBASEI).Viac o projekte môžete nájsť na www.energetickacokolada.eu.

Čo je vlastne študentská spoločnosť?

Študentská spoločnosť je jedna z najzaujímavejších častí programu Aplikovaná ekonómia. Študenti reálne zakladajú vlastnú študentskú spoločnosť, volia svojho prezidenta a štyroch viceprezidentov, ktorí ju riadia a s aktívnou pomocou ostatných spolužiakov - zamestnancov firmy - plnia predsavzaté plány. Študentská spoločnosť funguje ako každá iná firma na trhu s jediným rozdielom - časovým obmedzením existencie študentskej spoločnosti (minimálne 2 mesiace a maximálne 8 mesiacov). Študenti získajú základný kapitál predajom "akcií", rozhodnú sa pre produkt, pripravia marketingový prieskum, stanovia cenu produktu, vyrábajú alebo ponúkajú služby a realizujú predaj podporovaný marketingovými aktivitami. Na záver študenti uzavrú firemné účtovné knihy, pripravia výročnú správu a spoločnosť dovedú k likvidácii podľa platných predpisov. Učia sa tak nielen ekonómiu, ale aj byť zodpovednými, vedieť sa rozhodovať a viesť firmu.